vineri, 7 octombrie 2011

Retezat - Marti, 4 Octombrie 2011

M-am decis cu o zi inainte sa merg pentru o zi la munte. Unde? Nici nu se pune problema... La ora 5 Razvan ma astepta in fata scarii, La 8.30 paraseam masina la Rausor. Traseul a fost asa: Rausor - Saua Ciurila - Lacul Stanisoara - Lacul Pietrele ;) - Curmatura Bucurei - Vf. Bucura - Saua de Iarna - Retezat - Saua Lolaia - Rausor. Fiindca am insitat sa fac poze de pe Vf. Retezat atunci cand soarele apune, am avut de coborat 2 ore pe intuneric :) La 21.30 eram la masina si aproape de ora 1 acasa.
Legat de fotografii, le voi pune aici pe masura ce voi lucra la ele. La ideea lui Razvan am incercat sa fac un time lapse. Fara sa am prea multe idei despre cum se face, am gresit (balansul de alb pus pe auto, expuneri diferite) dar fotografiind doar RAW, nu e totul pierdut. Am mult de munca in schimb si poate din cele 137 de cadre trase in decursul a 50 de minute voi face un film de cateva secunde. Dar pentru asta imi trebuie timp.
Am facut destule cadre identice cu expuneri diferte pentru a face HDR. Mai jos aveti o incercare. Mai am multe cadre, poate mai bune, dar va rog sa imi spuneti daca va place, dar mai ales daca nu. Eventual voi mai posta alte variante ale aceluiasi cadru.
In a doua fotografie am adaugat 2 filtre graduale. Unul pentru a mai subexpune cerul, unul pentru a subexpene partea de jos a fotografiei, aflata in umbra. Daca reuseam sa fac asta direct in procesarea HDR, nu mai era nevoie, dar mai trebuie exercitiu pana sa stapanesc tehnica :)

Update (09.10.2011):
Inca 2 fotografii:
 
Astea-s mai de ansamblu, in a doua se vede mai bine Parangul, deasupra Portilor Inchise. Daca n-ati ghicit deja, in ambele apare umbra Retezatului, pe versantul Varfului Mare.
Va urma... Cadrele mai bune le las pentru sfarsit, sa imi fac mana :)

Un comentariu: